21. Vet ni hur väl förändringen har slagit igenom och/eller tagits emot i organisationen?

Hurra! Er nya förändring genomsyrar nu hela organisationen, varenda enhet är med på tåget och det finns ingen som håller fast vid det gamla. Ni har mätt genomslaget utifrån alla relevanta parametrar och samtliga kurvor pekar åt rätt håll.


Dags att pusta ut och luta sig tillbaka? Nej, inte riktigt än. En nyligen genomförd förändring är som en nyfödd älgkalv – den kan gå, och den tar sig framåt, men den är inte helt säker på benen än. Det kan finnas grupper eller individer i er verksamhet som har insett att det är meningslöst att kämpa emot öppet, men som i smyg hoppas att förändringskampanjen var en engångshändelse och att ni snart ska lugna ner er så att allt blir som vanligt igen.


Fortsätt därför arbetet med att befästa förändringen ett tag till. Fortsätt att lyfta fram de interna hjältarna som agerar i den nya riktningen, och visa hur förändringen har förändrat deras vardag. Fortsätt att kommunicera mätresultaten – här var vi när vi började, så här har siffrorna ändrat sig under det senaste året, så här långt har vi kommit nu. Och har ni möjlighet så visa gärna på extern benchmark: ”Titta hur det har gått för de där stackarna som inte införde XX i tid, tur att vi har varit mer insiktsfulla hos oss.”








Plats

Kontakt

House of Stratvise AB
Engelbrektsplan 2, 3 tr.
Box 135
111 73 Stockholm

 

info@stratvise.se

Organisationsnummer

556837-9076

Leverantörsfakturaadress